MOSTANI SZEREPEK:
LEGÉNYTOLL: IRODALMI KABARÉ (Győrei, Schlachtovszky, Szemenyei, Zöld): Spinóza Ház, 2004. 03. 19. – SZEREPLŐ
AZ IBOLYA (Molnár Ferenc) Pesti Színház. Budapest, 2009.12.19. - ZENESZERZŐ
PADLÁS (Presser Gábor, Sztevanovity Dusán) Vígszínház, Budapest, 2009. 10. 04. - BARRABÁS, B. Barrabás, a gengszter RÉVÉSZ, aki csak külsőleg azonos Barrabással
OTHELLO(Shakespeare) Vígszínház, Budapest, 2009. 10. 17. - RODRIGO
FILMSZEREP:
ORIGINÁL LÁGER (Háy, Simonyi): Filmszemle, 2007. - ÉNEKES letöltés
RÉGEBBI SZEREPEK:
LÉGY JÓ MINDHALÁLIG (Móricz, Miklós, Kocsák): Székesfehérvári Vörösmarthy Színház, 1995 – SÁNDOR
PÁL UTCAI FIÚK (Molnár): Székesfehérvári Vörösmarthy Színház, RICHTER
A HAZUG (Goldoni): Katona József Színház, POSTÁS
EMIL ÉS A DETEKTÍVEK (Kastner): Madách Színház, 2001.01.13. – PAULSEN
KINIZSI (Kovács, Asztalos): Pannon Várszínház, 2001.08.04 – TITUSZ
MISS SAIGON (Boublil, Schönberg): Ódry Színpad – THUY
KIS ÉJI ZENE (Sondheim): Ódry Színpad – HENRIK
KOKAINFUTÁR (Tasnádi) Ódry Színpad – NORBI
A KAKTUSZ VIRÁGA ( Barillet, Grédy, Szemes, Nádas): Ódry Színpad – IGOR
ÉN ÉS A KISÖCSÉM (Eismann, Szilágyi): Ódry színpad – VÉGREHAJTÓ/PINCÉR
LEGÉNYTOLL: IRODALMI KABARÉ (Győrei, Schlachtovszky, Szemenyei, Zöld): Spinóza Ház, 2004. 03.19. – SZEREPLŐ
SZTÁRCSINÁLÓK (Várkonyi-Miklós): Veszprémi Petőfi Színház, 2004.04.02. –NERO
HELLO! IGEN?! (LaChiusa, Galambos, Zöldi): Budapesti Operett Színház, Súgó Raktárszínház, 2004.04.30. – A SRÁC
EGRI CSILLAGOK (Várkonyi-Béres) : Egri Gárdonyi Géza Színház, 2004.08.05. –BORNEMISSZA GERGELY
HEGEDŰS A HÁZTETŐN (Stein, Bock, Harnic): Ódry Színpad, 2004.09.20. – MÓTEL KAMZOJ/ AVRAM/ NÁHUMA
TÜSSZENTÉS (Csehov): Ódry Színpad, 2004. 10. 29. – SZEREPLŐ
LAURA (Bereményi, Horváth): Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, 2005. 03. 04. – MADARÁSZ ZSOLT/ MADARÁSZ CSABA
SZTÁRCSINÁLÓK (Várkonyi, Miklós): Margitszigeti Szabadtéri Színpad, 2005. 08. 13. – NÉRÓ
A FIATALOK SZÖVETSÉGE (Ibsen): Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, 2005. 12. 16. – STENSGARD ÜGYVÉD
FOOTLOOSE - RONGYLÁB (Snow, Pitchford): Győri Nemzeti Színház, 2006. 03. 11. - REN CORMACK
ÉN ÉS A KISÖCSÉM (Eisemann, Szilágyi): Körúti Színház, 2006. 03. 24. - VÉGREHAJTÓ/PINCÉR
KOLDUSOPERA (Weill, Brescht): Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház), 2006. 09. 29. - I. KONFERANSZIÉ
SOSE HALUK MEG (Dés, Nemes, Koltai, Nógrádi): Szolnoki Szigligeti Színház, 2006. 12. 16. – IMI
PILLANTÁS A HÍDRÓL (Arthur Miller): Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, 2007. 02. 16. – RODOLPHO
VOLT EGYSZER EGY CSAPAT (Webber, Elton, Bródy): Madách Színház, 2005. 05. 27-28-29. – DANIEL
DÉMONOLÓGIA(Szőcs, Szemenyei, Bagó, Tasnádi): Vidám Színpad, 2007. 05. 13. – MINDEN AMI FURCSA, JONATHAN WOOD
SOSE HALUNK MEG (Dés, Nemes, Koltai): József Attila Színház, 2007. 04. 14. – IMI
VÁMPÍROK BÁLJA (Polanski): Magyar Színház, 2007. 06. 30. - ALFRÉD, ENSEMBLE
III. RICHÁRD (Shakespeare): Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, 2007. 10. 05. – III. RICHÁRD
TRANZIT (Tasnádi): Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, 2008. 02. 22. - STEWARD 2.
HAMLET (Shakespeare) Hevesi Sándor Színház, Zalaegerszeg, 2008. 10.10. - HORATIO
POKOLI DISZNÓTOR (Remenyik Zsigmond) Nemzeti Színház, 2009. 01.10. - I. VÁNDORLÓ
HOLDVILÁG ÉS UTASA (Forgách András színműve Szerb Antal Utas és holvilág című regénye alapján) Hevesi Sándor Színház, Zalaegerszeg , 2009. 02.13. - ULPIUS TAMÁS
AMADEUS (Peter Shaffer) Katona József Színház, Kecskemét, 2009.04.17. - WOLFGANG AMADEUS MOZART
CIKKEKBŐL:
Néró:
„A színészek közül magasan kiemelkedett a Nérót alakító Szemenyei János, aki fiatal kora ellenére a leghitelesebben és legokosabban játszott a színpadon.”
„Néró szerepében Szemenyei János m. v., akinek a nevét, a tegnapi teljesítménye alapján mondhatjuk, érdemes lesz megtanulni.”
„A Sztárcsinálókban nyújtott alakításáért az idei év közönségdíját söpörhette be.”
„Ma is előfordul, hogy a semmiből kiemelnek embereket és felteszik őket a csúcsra. Nérót is így „nyomták fel”, nem tudta kezelni a helyzetet. Tetszett a szerep, mert egy ívet mutathattam be: egy kölyköt, aki később megőrül és megöli magát.”
Bornemissza Gergely:
„Új alakítást láthatunk azonban a gyermek majd felnőtt Vicuska és Gegely személyében (Pintér Kristóf, Farkas Éva, Schramek Andrea, illetve Szemenyei János), akik nagyon is életrevaló fiatalokat testesítenek meg. Nem egy nemzeti legenda fényében cselekednek ők, hanem úgy, ahogy akár ma is bárki tenné, aki szerelmet, ragaszkodást, hazaszeretetet érez.”
A srác:
„A férfiak kettőse az előadás egyik legkiemelkedőbb jelenete. Hitelessége, szenvedélyessége, tünékeny boldogsága olyan elementáris, hogy az ember hirtelen elbizonytalanodik: valóban Budapesten egy magyar színházban láthatja mindezt?” (Homonnay Zsolt és Szemenyei János)
„(A Helló! Igen?!) Művészeinek felszabadult, fesztelen, sokoldalú játéka felemelő, megrendítő élménnyé teszi a musicalt.”
Legénytoll:
„Szemtelenül, meglepően és megkapóan frissek: bátrak játszani magukkal, egymással s a publikummal. Amit ehhez tudniuk kell, az már a kisujjukban van, de még nem jött ki a könyökükön.”
„Az egy éve sikeresen futó Legénytoll színészeinek játékáról bővebben is lehetne szólni, többek közt figyelemfelhívásul a szakma fejvadászainak, akik ha jó szemmel pásztáznak az ifjú tehetségek közt, akár világklasszisokra is lelhetnek..” (Peller Anna, Tompos Kátya, Szemenyei János, Szőcs Artur, Zöld Csaba)
Madarász Csaba:
„Madarász Csabaként Szemenyei János, Madarász Zsoltként Szőcs Artur vívott meg egymással és egymásért a látott esten. Vívtak- énekben, játékban ígéreteset előlegezve…”
Daniel:
„…és az akkurátusan romlott Danielként megjelenő Szemenyei János, meg a szerelmét sirató pici Vágó Zsuzsa szinte röpítették az előadást.”
Ren Cormack:
„Az SZFE-n tavaly diplomázott Szemenyei János színészi képességeit és muzikalitását már ismerhettük, tánckészségét megmutatta a Volt egyszer egy csapat-ban – ebben az alakításban ezeket csak megerősítette, sőt új oldaláról is megmutatkozott: rapperként.”
„És a játék? Igen, a játék is nagyszerű. A frissdiplomás főszereplő Szemenyei János hihetetlen lendülettel tölti meg Ren alakját. S ha esetleg le nem is táncolja Kevin Bacont – ebben kicsit elfogult vagyok -, mindenképpen leénekli a színpadról, és azon se csodálkoznék, ha nemsokára rajongói klubja is lenne, bocs már van is.”
Rodolfo:
"A legtöbb szerencséje még Szemenyei Jánosnak van; mivel Marco alakja nem vehető komolyan, az előadás struktúrája egyszerűen megkívánja, hogy Rodolfo hangsúlyosabb, komolyabb figura legyen. A fiatal színész él is az így adódó lehetőséggel, a szerepkonvencióknál keményebb, határozottabb, egocentrikusabb ifjút formál; más kérdés, hogy ennek az elmozdulásnak a hatása alig-alig érződik a többi szereplőhöz való viszonyában."
"Szemenyei János patikamérlegen osztja ki Rodolfo játékos könnyedségét és praktikus elszántságát, hajlékonyságát és morális tartását."
I. Konferanszié:
"...Szemenyei János által bravúrosan alakított I. konferansziénak. Szemenyei kitűnő Brecht-paródia: az elsőtől az utolsó percig kirobbanó energiával, ékes német nyelven harsogja erőszakos és kíméletlen porondmesteri utasításait."
III. Richárd:
"az estikornélosan fiatal Szemenyei János személyében, akinek szájából éppen kamaszos szögletessége, tüskéssége, nyeglesége, a világot felmérő okossága, kialakulatlansága, és korából fakadó személyiségkereső, szerepeket próbálgató hajlandósága okán hangzik félelmetesen és tárgyilagosan a híres-hírhedt fordulat: Úgy döntöttem, hogy gazember leszek ."
Woof:
" A darab csúcspontját Szemenyei János, azaz Woof adta. Rendkívül jó hangja elősegítette, hogy kitűnően elénekelje a Hair igazi nagy slágerét, a Hairt. Szemenyei János mindenképpen tündökölt ezenfelül, hisz mindvégig laza tudott maradni." |